خواص روغن لیمو برای پوست

روغن لیمو ,روغن لیمو ترش,روغن لیمو دور ناف,روغن لیمو برای گیتار,روغن لیمو خرید,روغن لیمو قیمت,روغن لیمو طرز تهیه,خواص روغن لیمو,کپسول روغن لیمو

روغن لیمو , روغن لیمو ترش , روغن لیمو دور ناف , روغن لیمو برای گیتار

توضیحاتی در مورد روغن لیمو

درخت لیموترش بومی قاره آسیا است و سرشار از ویتامین هاست. روغن لیمو ترش از پوست این گیاه به دست می آید و به علت رنگ زرد آن و بوی مطبوع معروف به روغن خورشید است. در قرون وسطی از این روغن برای تسکین و کاهش بیماری اسکوربوت (نوعی بیماری خونی ناشی از کمبود ویتامین C) و کمبود ویتامین های دیگر روزی یک قاشق غذاخوری به ملوان های نیروی دریایی داده می شد.در این مطلب از سایت جسارت در مورد روغن لیمو صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

خواص کلی روغن لیمو

▪ این روغن به طور طبیعی آرامش بخش است و در نتیجه خستگی مفرط ذهنی، سرگیجه، اضطراب و تنش های عصبی را از بین می برد. علاوه بر آن بوی این روغن به افزایش قدرت آگاهی و تمرکز کمک می کند و با از بین بردن احساسات منفی در ایجاد افکار مثبت تاثیر دارد. ▪ می تواند به بیماران مبتلا به بی خوابی کمک کند. ▪ ویتامین فراوان موجود در آن ایمنی بدن را تقویت کرده و با تحریک گلبول های سفید بدن را در مقابل بیماری ها مقاوم می کند. ▪ در سرعت بخشیدن به گردش خون نقش مهمی دارد. ▪ با بیماری های عفونی مانند تیفوس و مالاریا مقابله می کند و علایم تب، گلودرد و آسم را کاهش می دهد. ▪ روغن لیمو به طور طبیعی خاصیت سم زدایی دارد و در جوان سازی پوست کدر موثر است و جوش ها و اختلالات پوستی دیگر را نیز درمان می کند. برای کاهش فعالیت غدد چربی، مورد استفاده قرار می گیرد و برای جوان تر کردن پوست پیر، کم کردن لکه ها و ترک های بارداری موثر است. ▪ اغلب مردم برای داشتن موهای براق، سالم و محکم و از بین بردن شوره ها از روغن لیمو استفاده می کنند. ▪ در کاهش وزن نیز بسیار موثر است. ▪ ناراحتی های معده مانند قولنج، اسیدیته و سوءهاضمه را برطرف می کند.

خواص روغن لیمو برای پوست و دندان

سفیدی دندان‌ها یک روش ساده و عالی برای سفید کردن دندان‌ها، استفاده از روغن لیمو به همراه مخلوط جوش شیرین و روغن نارگیل است. این 3 ماده را به نسبت مساوی با یکدیگر تقسیم کنید و هفته‌ای یک یا 2 بار به دندان بزنید. می‌توانید آن را روی مسواک بریزید و با آن، دندان‌ها را مسواک بزنید. شوینده پوست صورت اگر صورتتان جوش‌دار و آکنه‌ای است و به دنبال یک فیس واش عالی و طبیعی برای شستشوی آن هستید، کمی روغن لیمو را با کمی جوش شیرین و عسل مخلوط کنید و به صورتتان بمالید. با سرانگشتان، کمی ماساژ دهید و بعد پوستتان را با آب سرد بشویید. این ترکیب به طور کامل صورتتان را پاکسازی و تغذیه می‌کند و التهاب ناشی از جوش و آکنه را برطرف می‌نماید. اگر پوستتان حساس است، جوش شیرین را اضافه نکنید.

طرز تهیه روغن لیمو

برای هر کسی که بوی لیمو را دوست دارد و تمایل دارد عطر و بوی لیمو همیشه در اطرافش باشد،اسپری کردن روغن اسانس لیمو انتخاب عالی ای خواهید بود ، شما حتی میتوانید به عنوان یک عطر یا ادکلن از آن استفاده کنید با این حال،تعداد کمی از مردم ماشین آلات مناسب برای ساخت این نوع روغن را دارند بنابراین،در قسمت زیر به شما طرز تهیه این روغن را به نشان میدهند، تا بتوانید به راحتی و ارزان،آنرا تهیه کنید و فقط با چند عنصر میتوانید این کار را انجام دهید:مواد لازم: روغن زیتون (200میل) روغن بادام (200 میل) 6لیمو سالم بدون هیچ گونه آفت و خرابی (200گرم) یک شیشه با درب قابل مهر و موم شدن (که بتوان حدود 500 میلی لیتر در آن نگهداری شود) طرز تهیه: لیمو را پوست بکنید،و آنها را در درجه 50 سانتی گراد فر بگذارید،و به مدت 3 ساعت صبر کنید تا خشک شود سپس پوست های خشک را درون شیشه قرار دهید و با دو مدل روغن طبیعی که در مواد لازم عنوان شد روی آن را بپوشانید. اجازه بدهید که در یک محل خشک و تاریک به مدت حدود 50 روز بماند،و هر چند روز یکبار بدون اینکه درش را باز کنید و تکانش دهید پس از گذشت چند روز پوست لیمو را بفشارید و از روغن باقی مانده آن استفاده کنید. سرانجام آن را به بطری و شیشه های قطره ای منتقل کنید ، هر بار که بخواهید عطر لیمو را ببویبد،فقط کافیست حدود 5 قطره از آن را استفاده کنید.طرز تهیه روغن لیمو ترش روش دوم: اسانس جوهر لیمو، ما را جذب میکند و به خاطرات کودکی خود می برد این اسانس نه تنها به خاطر بوی معروفش،بلکه به خاطر خاصیت ضد عفونی کننده قوی اش باعث میشود که بسیار مفید واقع شود.واز آن برای عفونت ها هم استفاده میکنند در اینجا یکی دیگر از گزینه های سریع و آسان برای ساخت اسانس لیمو وجود دارد: خانه شما میتواند یک عطر زیبا و همیشگی داشته باشد و در همین حال برای سلامتی شما و خانواده تان نیز تاثیر گذار باشد. مواد لازم: 3عدد لیمو (100گرم) روغن زیتون (100میل) یک کیسه زیپی یا هوا دهی که میتواند دمای بالا را تحمل کند.

روغن لیمو و کاهش وزن

یکی از جذاب‌ترین استفاده‌های روغن لیمو اثرات آن در کاهش وزن است. چند قطره از عصاره آن را به آب اضافه کنید و سه بار در روز بنوشید. لیمو حاویی ترکیباتی است که سوخت‌وساز یا متابولیسم بدن را تحریک می‌کند و با به فعالیت واداشته شدن آن کاهش وزن آسانتر می‌شود.

موارد مصرف روغن لیمو

– برای داشتن افکاری مثبت می توانید از رایحه درمانی روغن لیمو استفاده کنید. – برای ضدعفونی کردن هوای خانه و تقویت سیستم ایمنی بدن می توانید این روغن را در اسانس سوز بریزید. – از روغن لیمو سنگی می توانید برای پاکسازی پوست های چرب استفاده کنید. – روغن لیموبه دلیل سرشار بودن از ویتامین C یکی از بهترین روغن های ضد لک و روشن کننده پوست است. – روغن لیمو سنگی آرام بخش نیز هست. – از این روغن به عنوان دهانشویه می توانید استفاده کنید.

روغن لیمو ترش

روغن خالص لیمو ترش از گیاه لیمو گرفته می‌شود. لیمو ترش سرشار از سیتریک اسید است که مزایای سلامتی بی‌شماری دارد. لیموترش علاوه بر استفاده دارویی، در آشپزی نیز به کار می‌رود. لیمو ترش منبع خوبی از عطر و طعم است و به عنوان یکی از ارزان‌ترین و مفید‌ترین گیاهان به شمار می‌آید. مزایای طبیعی روغن خالص لیموترش برای سلامتی: روغن خالص لیمو، ضد نفخ، قابض، ضدعفونی کننده، ضد قارچ، محرک، سم‌زدا، مسکن، ضد عفونت و ادرارآور است. روغن لیموترش برای درمان مشکلات تنفسی، گوارشی، اختلالات استرسی، اختلالات خواب و مشکلات دیگر نیز به کار می‌رود.

روغن لیمو برای شوره سر

روغن گیاه لیموترش بسیار برای داشتن پوستی زیبا مفید است. رنگ چهره را بهبود می‌بخشد و ظاهر روشنی به پوست می‌دهد. هم‌چنین سلول‌های مرده پوست را بازسازی می‌کند. برای از بین بردن جوش‌ها و لک‌های صورت‌تان هم مفید است. روغن گیاه لیمو ترش در درمان پوست کدر و چرب نیز بسیار مفید است. این روغن نه تنها برای پوست شما مفید است، بلکه موهای شما را نیز تقویت می‌کند؛ به این صورت که بافت مو‌ها را قوی‌تر کرده و ظاهری درخشنده به آنها می‌دهد. هم‌چنین فولیکول‌های مو را تقویت کرده و ریزش مو را کنترل می‌کند. روغن گیاه لیمو ترش درمان موثری برای شوره سر نیز است. (خواص بیشتر عطرها را در عطر درمانی و خواص عطرها بخوانید).

روغن لیمو و تقویت سیستم ایمنی

از آنجایی که روغن لیمو به صورت طبیعی دارای خاصیت آنتی باکتری و آنتی اکسیدان دارد، نقش قابل توجهی در سلامت سیستم ایمنی بدن و کاهش احتمال ابتلا به عفونت و انواع بیماری‌ها بازی می‌کند. علاوه بر این، روغن لیمو تقویت سیستم لنفاوی بدن قدرت دفاعی بدن را به شکل قابل توجهی افزایش می‌دهد.

روغن لیمو در پزشکی

لیموترش و روغن لیمو ترش حداقل ۱۰۰۰ سال در پزشکی آیورودا برای درمان طیف گسترده ای از وضعیت های سلامتی استفاده شده است. مرکبات به دلیل کاربرد فراوان‌شان در غذا و دارو منبع اصلی روغن‌ های ضروری هستند و روغن لیمو ترش به دلیل تطبیق پذیری و ویژگی‌ های آنتی‌اکسیدان قوی اش، یکی از مهم‌ ترین روغن ‌های مرکبات به شمار می رود. فواید سلامتی روغن لیمو ترش به طور علمی مشخص شده ‌است. توانایی لیمو ترش برای تصفیه سموم از بدن، علت شناخته شدن آن بوده و به طور گسترده از لیمو ترش برای تحریک تخلیه دستگاه لنفاوی، احیای انرژی، پاکسازی پوست و مبارزه با باکتری ‌ها و قارچ ‌ها استفاده می ‌شود. در حقیقت روغن لیمو یکی از ضروری ترین روغن هایی است که برای بسیاری از اهداف از جمله سفید کننده طبیعی دندان، پاک کننده خانگی و خشبو کننده لباسشویی استفاده می شود.

لیمو ترش

لیمو ترش که از لحاظ علمی یکی از مرکبات است گیاهی گلدار بوده که به خانواده گیاهان نیمه ‌گرمسیری تعلق دارد. لیمو ترش در بسیاری از مناطق در سراسر جهان رشد می کند، هرچند این گیاه بومی آسیا بوده و اعتقاد بر این است که حدود ۲۰۰ سال قبل از میلاد به اروپا آورده شده است. در آمریکا ملوانان انگلیسی برای محافظت از خود در برابر امراض و بیماری ‌های ناشی از عفونت‌ های باکتریایی در دریا از لیمو ترش استفاده می ‌کنند. روغن لیمو ترش توسط پرس سرد پوست لیمو (نه میوه درون لیمو) به دست می آید. در واقع پوست لیمو به دلیل فیبرهای محلول در چربی آن بیشترین میزان مواد مغذی لیمو را داراست. روغن ضروری لیمو ترش متشکل از بسیاری از ترکیبات طبیعی از جمله ترپن ها، سزکویی‌ ترپن ها، آلدهیدها، الکل ‌ها، استرها، و استرول ها است. لیمو و روغن لیمو به دلیل خواصی چون رایحه های شاداب و تمیز، پاکسازی و تصفیه محیط و تمیزکاری محبوب هستند. تحقیقات نشان می دهد که روغن لیمو حاوی آنتی اکسیدان های قوی است و به کاهش التهاب، مبارزه با باکتری ها و قارچ ها، افزایش سطح انرژی و کاهش هضم کمک می کند.

کاربرد روغن لیمو

ضدعفونی کننده طبیعی: آیا به دنبال راهی برای رهایی از ضدعفونی کننده هایی مانند الکل و وایتکس هستید؟ آیا به دنبال راهی برای تمیز کردن دوش کهنه خود هستید؟ ۴۰ قطره روغن لیمو و ۲۰ قطره روغن درخت چای را به یک شیشه اسپری اضافه کنید و آن را با آب خالص (و کمی سرکه سفید) برای یک محلول تمیز کننده سنتی پر کنید. این محصول تمیز کننده طبیعی می ‌تواند برای از بین بردن سموم و باکتری‌ ها در خانه شما به ویژه در مکان‌ هایی مانند آشپزخانه و حمام مورد استفاده قرار گیرد. لباسشویی: اگر خیلی وقت است که لباس های کثیف را درون ماشین لباسشویی ریخته اید، فقط چند قطره روغن لیمو را قبل از خشک کردن اضافه بکنید، به این صورت لباس‌ هایتان از بوی نامطبوع ماشین لباسشویی رهایی می یابند. تمیز کردن چوب و نقره: یک پارچه مایع آغشته به روغن لیمو (با حدود ۱۰ قطره روغن) به نقره و جواهرات لکه دار شما کمک می کند. روغن لیمو را می توان برای تمیز کردن چوب هم استفاده کرد. ماده شوینده ماشین ظرفشویی: برای جلوگیری از مواد شیمیایی شوینده موجود، از روغن لیمو برای شستن ظرف های درون ماشین ظرفشویی تان استفاده کنید از بین بردن مواد چسبناک: مواد چسبناک مانند آدامس را از طریق روغن لیمو از بین ببرید. فقط ۳-۵ قطره روغن لیمو را به یک دستمال مرطوب اضافه کنید. تمیز کننده دست ها: آیا وقتی در حال تعمیر اتومبیل و دورخه تان هستید، صابون معمولی به اندازه کافی دست هایتان را تمیز نمی کند؟؟ نگران نباشید، فقط چند قطره اسانس لیمو را به صابون تان اضافه کنید و دست های تمیزتان را تحویل بگیرید! سفید کننده دندان ها: روغن لیمو، جوش‌ شیرین و روغن نارگیل را مخلوط کرده و دو دقیقه قبل از شستشو ، این ترکیب را بر روی دندان‌ های خود بمالید. شستشوی صورت: شستن صورت با روغن لیمو موجب روشن تر شدن و نرم تر شدن پوست شما می شود. روغن لیمو، استخودوس و روغن آفتابگردان را ترکیب کرده و صورت تان را با آن بشویید. یا به سادگی دو الی سه قطره روغن لیمو را با جوش‌شیرین و عسل ترکیب کنید. پاک کننده ناخن: می توانید روغن های اسیدی مانند لیمو ترش، گریپ فروت و پرتقال شیرین را ترکیب کرده و بر روی ناخن هایتان بمالید. نه تنها لاک ناخن قدیمی شما را از بین می‌برد، بلکه برای حفاظت از سلامتی ناخن ‌های شما نیز مفید خواهد بود. افزایش روند کاهش وزن: برای حمایت از متابولیسم بدن و کمک به روند کاهش وزن تان ۲ تا ۳ قطره روغن لیمو را به یک لیوان آب اضافه کنید. بهبود وضعیت شما: تقریبا ۵ قطره روغ لیمو در خانه یا محیط کار می تواند به بهبود روحیه و مبارزه با افسردگی شما کمک کند. تقویت سیستم ایمنی: برای تقویت سیستم ایمنی بدن، از بین بردن باکتری ها و حمایت از سیستم لنفاوی خود، ۲-۳ قطره اسانس لیمو را با یک قاشق چای خوری روغن نارگیل مخلوط کنید و مخلوط را به گردن خود بمالید. تسکین سرفه: از روغن لیمو به عنوان درمان خانگی برای سرفه نیز استفاده می شود، ۵ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل را با هم ترکیب کنید. پاکسازی خلط ها: برای کمک به از بین بردن خلط ها و از بین بردن گرفتگی، ۲-۳ قطره روغن لیمو را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و آن را به صورت موضعی به سینه و بینی خود بمالید. از بین بردن علائم آلرژی: برای کمک به تخلیه سیستم لنفاوی خود و از بین بردن نشانه های آلرژی فصلی، ۵ قطره روغن لیمو را در خانه پخش کنید، ۵ قطره را به مواد شوینده خود اضافه کنید، یا ۵ تا ۱۰ قطره را در یک بطری اسپری بریزید و روی پرده ها، فرش ها و کاناپه های تان اسپری کنید. رفع تهوع: برای از بین بردن حالت تهوع و کاهش استفراغ، روغن لیمو را مستقیما از بطری استنشاق کنید، ۵ قطره را در خانه یا محل کارتان پخش کنید، یا ۲-۳ قطره را با نصف قاشق چای خوری روغن نارگیل ترکیب کنید و به سینه و پشت گردن خود بمالید. بهبود گوارش: برای کاهش ناراحتی های گوارشی مانند یبوست، ۱-۲ قطره از روغن لیمو را با یک لیوان آب سرد یا آب گرم با عسل اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید. کمک به دفع مسمومیت: برای کمک به تصفیه بدن و سم زدایی، ۱ – ۲ قطره از یک روغن را به یک لیوان آب اضافه کنید و آن را دو بار در روز بنوشید.

نکاتی در مورد مصرف روغن لیمو

– روغن لیمو می تواند هنگام استفاده موضعی به نور حساسیت نشان دهد. بنابراین مهم است که بعد از استفاده از روغن لیمو بر روی پوست خود، از نور مستقیم خورشید به مدت ۱۲ ساعت اجتناب کنید. – بعضی از افراد ممکن است به روغن لیمو ترش حساسیت داشته باشند، بنابراین قبل از استفاده از آن به صورت موضعی، بر روی قسمتی از دست و یا پای تان کمی روغن لیمو بمالید تا از حساسیت داشتن یا نداشتن به آن مطمئن شوید. – بهتر است هنگام استفاده از روغن لیمو بر روی پوست، آن را با یک روغن مفید مانند روغن نارگیل رقیق کرده و بر روی پوست مخصوصا پوست صورت استفاده کنید.

بیشتر بخوانید : روغن دارچین ♥ روغن گل سرخ ♥ روغن شاهدانه ♥ روغن هسته انگورروغن مورد