هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

چهارشنبه, ۲۱ شهریور ۱۳۹۷، ۰۳:۲۳ ب.ظ

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد در سایت جسارت

زردچوبه خواص ,زردچوبه خواص و مضرات,خواص زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه برای لاغری,خواص زردچوبه و عسل,خواص زردچوبه برای کبد,خواص زردچوبه تازه,خواص زردچوبه برای پوست صورت,خواص زردچوبه با شیر,خواص زردچوبه برای صورت,خواص زردچوبه برای پوست و مو,خواص زردچوبه برای پوست بدن,خواص ماسک زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه پوست,خواص زردچوبه و عسل برای پوست,خواص زردچوبه بر پوست,خواص زردچوبه برای پوست,خواص زردچوبه روی پوست,خواص زردچوبه بر پوست صورت,خواص زردچوبه و لاغری,خواص زردچوبه در لاغری,خواص درمانی زردچوبه و عسل,خواص زردچوبه+عسل,خواص زردچوبه با عسل,خواص ماسک زردچوبه و عسل,خواص مخلوط زردچوبه و عسل,خواص ترکیب عسل و زردچوبه,خواص زردچوبه برای کبد چرب,خواص زردچوبه کبد,خواص زردچوبه بر کبد,خواص زردچوبه و کبد چرب,فواید زردچوبه برای پوست صورت,فواید ماسک زردچوبه برای پوست صورت,خواص زردچوبه بر روی پوست صورت,خاصیت زردچوبه برای پوست صورت,خواص زردچوبه روی پوست صورت,خواص زردچوبه برا پوست صورت,فواید زردچوبه بر پوست صورت,خواص زردچوبه برای موهای زاید صورت,خواص زردچوبه برا صورت,خواص زردچوبه واسه صورت,خواص زردچوبه برای لک صورت,خواص زردچوبه برای جوش صورت,خواص ماسک زردچوبه برای صورت,خواص زردچوبه بر صورت,خواص زردچوبه روی صورت

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

زردچوبه خواص , زردچوبه خواص و مضرات , خواص زردچوبه برای پوست , خواص زردچوبه برای لاغری

در این مطلب از سایت جسارت به موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد می پردازیم. امیدواریم این مطلب مورد توجه شما سروران گرامی قرار گیرد.البته خواص زردچوبه برای پوست صورت ثابت شده است.

خواص ضد باکتریایی و ضد التهابی زردچوبه می تواند برای درمان آکنه و جوش صورت مفید باشد. ماسک زردچوبه برای درمان جوش : 1 قاشق چای خوری زردچوبه را با 3 قاشق غذاخوری شیر، 2 قاشق غذاخوری آرد و چند قطره عسل خوب مخلوط کنید و یک لایه نازک از این مخلوط را بر روی پوست صورت بمالید، بگذارید 20 دقیقه بماند تا خشک شود سپس آن را با آب گرم بشویید.

زردچوبه خواص

زردچوبه یا زرچوبه با نام علمی Curcuma longa نوعی گیاه و به عبارتی ادویه‌ای است که از آن گیاه تهیه می‌شود. زردچوبه از رده زنجبیل‌ وارها (Zingiberidae)، راسته زنجبیل‌ها (Zingiberales)، تیره زنجبیلیان (Zingiberaceae)، گونه زردچوبه‌ای‌ها (Curcuma) است. پودر زردچوبه به رنگ زرد تیره‌است که یکی از پرکاربردترین ادویه جات به شمار میرود. رویشگاه اصلی این گیاه هند است و قسمت اصلی ادویه معروف کاری را که در بسیاری از غذاهای هندی به کار می‌رود، تشکیل می‌ دهد. گیاهی است چندساله که در هند و کشورهای جنوب آسیا ببار می‌آید و دمای حدود ۲۰-۳۰ درجه سانتیگراد و محیط مرطوب بارانی نیاز دارد. ساقه های زیر زمینی گوشتی گیاه یا ریزوم جمع‌آوری شده و پس از جوشاندن در آب و سپس خشک کردن آسیاب شده و پودر زرد مایل به نارنجی تهیه می‌گردد. زردچوبه عمده ترین ادویه مورد مصرف در غذاهای آسیائی است. در جنوب و جنوب شرقی آسیا این گیاه بصورت خودرو در جنگل‌ ها وجود دارد.

به گفته محققان زردچوبه ممکن است آنزیم های التهابی مرتبط با پسوریازیس را مختل کند. نصف قاشق چای خوری پودر زردچوبه را با آب ترکیب کنید تا خمیری ایجاد شود یک لایه نازک از این خمیر را بر روی ضایعات پسوریازیس بمالید، بگذارید یک شب بماند و صبح روز بعد با آب گرم بشویید.

زردچوبه خواص و مضرات

با پیشرفت علم و انجام پژوهش های علمی در زمینه ی سلامتی، محققان هر روز به نتایج تازه ای در خصوص خواص درمانی گیاهان و مواد غذایی می رسند. به عنوان مثال به این نتیجه رسیده اند که موز برخی از مشکلات سلامتی را بهتر از داروها درمان می کند. زردچوبه نیز یکی دیگر از خوردنی های مورد علاقه ی این محققان است و هر روز اثرات تازه ای از آن کشف می شود. خوشبختانه این ادویه در هر خانه و آشپزخانه ای وجود دارد و شما می توانید از این ریشه ی پرخاصیت به جای برخی از داروها استفاده کنید.

طبق مطالعات ژاپنی زردچوبه می تواند از ایجاد چروک دور چشم و چروک پوست صورت جلوگیری کند و باعث جوان سازی پوست صورت شود.

خواص زردچوبه برای پوست

زردچوبه حاوی پلی فنول است. این مولکول به میزان قابل توجهی در اکثر گیاهان وجود دارد. نتایج پژوهشی که در سال ۱۹۹۹ انجام شده است نشان می دهد پلی فنول ها در بدن درست مانند استروئیدهای موجود در داروی التهاب رایج چشم (ورم عنبیه) عمل می کند. به همین دلیل توصیه می شود این ریشه ی پرخاصیت را در برنامه ی غذایی روزانه بگنجانید تا در بروز بسیاری از بیماری ها پیشگیری شود. اگر از مشکل التهاب در بدن بخصوص مفاصل رنج می برید نیز بهتر است زردچوبه ی بیشتری مصرف کنید.

موارد مصرف طب سنتی زردچوبه خواص آن برای پوست و کبد

زردچوبه خواص , زردچوبه خواص و مضرات , خواص زردچوبه برای پوست , خواص زردچوبه برای لاغری

زردچوبه دارای خواص آبرسانی قوی بوده و می تواند برای درمان ترک کف پا استفاده شود. مقادیر مساوی روغن کرچک و روغن نارگیل را مخلوط کنید و مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید، ایت مخلوط را بر روی کف پا بمالید، بگذارید 15 دقیقه بماند و سپس با آب سرد بشویید.

خواص زردچوبه برای لاغری

فواید زردچوبه جهت کنترل دیابت : کورومین موجود در زردچوبه برای افراد دیابتی بسیار مفید است. این رنگدانه ی مفید باعث فعال شدن آنزیم AMPK می شود که روی جذب گلوکز تأثیر می گذارد. در نتیجه به کنترل میزان قند خون و ثابت نگه داشتن آن کمک زیادی می کند. اگر شما هم از بیماری دیابت رنج می برید حتماً زردچوبه را وارد برنامه ی غذایی تان بکنید.از زردچوبه که به حفظ سطح سالم انسولین خون کمک می‌کند، می‌توان برای درمان دیابت استفاده کرد. زردچوبه همچنین کنترل گلوکز را تقویت کرده و تأثیر داروهای دیابت را افزایش می‌دهد. یک فایده مهم دیگر زردچوبه تأثیر آن در کمک به کاهش مقاومت انسولین است که می‌تواند از بروز دیابت نوع ۲ پیشگیری کند. اما وقتی با داروهای خیلی قوی ترکیب شود، می‌تواند موجب افت قند خون شود. بنابراین بهتر است قبل از مصرف آن با پزشکتان مشورت کنید.

  • علی منصوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی