آب اکسیژنه

آب اکسیژنه ,آب اکسیژنه چیست,آب اکسیژنه قیمت,آب اکسیژنه همان وایتکس است,آب اکسیژنه خوراکی,آب اکسیژنه برای پوست,آب اکسیژنه تبریز,آب اکسیژنه برای رنگ مو

آب اکسیژنه , آب اکسیژنه چیست , آب اکسیژنه خوراکی , آب اکسیژنه برای پوست

توضیحاتی در مورد آب اکسیژنه

به طور علمی هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه (H۲O۲) یک اکسنده متداول است که به عنوان سفیدکننده استفاده می‌شود.آب اکسیژنه برای حذف مواد آلی و معدنی که موجب فاسد شدن آب استخر می‌شوند بکار میرود. هیدروژن پراکسید ساده‌ترین پراکسید است (پراکسیدها ترکیباتی هستند که دارای یک پیوند یگانه اکسیژن-اکسیژن هستند). آب اکسیژنه خالص H۲O۲ یک مایع ناروانی است که کمی آبی رنگ می‌باشد و با زحمت زیاد می‌توان آن را تهیه نمود. آب اکسیژنه‌ای که در داروخانه‌ها به اسم آب اکسیژنه رقیق فروخته می‌شود محلولی است از آب اکسیژنه در آب که %۳ آن آب اکسیژنه است، مانند آب بی‌رنگ و بی‌بوست، مزه تلخی دارد و کمی اسیدی است. این مایع اکسیدکننده‌ای قوی است. تجزیه این ماده باعث ایجاد رادیکالهای OH می‌شود که بیش از چند ثانیه در دسترس نمی‌باشند و در این مدت با خاصیت شدید اکسیدکنندگی خود، مواد آلی و معدنی را اکسید می‌کند. در این مطلب از سایت جسارت در مورد آب اکسیژنه صحبت میکنیم امیدواریم مورد توجه قرار بگیرد.

واکنش آب اکسیژنه

چه چیزی با هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژنه واکنش نشان خواهد داد؟ این خواص و ترکیبات به هیدروژن پراکسید اجازه می‌دهند که به عنوان یک عامل سفیدکننده عمل کند و آن را برای هر کسی که می‌خواهد موهای خود را بی‌رنگ کند، مفید باشد چرا که پراکسید با ملانین واکنش نشان می‌دهد و آن را اکسید کرده و به یک ترکیب بدون رنگ تبدیل می‌کند. در واقع، بسیار جالب است که خواص اکسیدکننده‌ی آب اکسیژنه سبب می‌شود که بتواند با باکتری‌ها، ویروس‌ها و مخمرها واکنش نشان دهد، و به همین دلیل است که یک ضدعفونی‌کننده‌ی خوب محسوب می‌شود. یک نسخه‌ی بهبود یافته از این فرآیند، اسید هیدروکلریک را به کار برد و به دنبال آن از اسید سولفوریک برای تهیه‌ی باریم سولفات استفاده کرد.

مشخصات آب اکسیژنه

به مرور آب اکسیژنه تجزیه و تبدیل به آب و اکسیژن می‌گردد. این عمل تجزیه در محیط بازی سریعتر و در محیط اسیدی کندتر از محیط خنثی انجام میشود. همچنین در نور یا گرما تجزیه می‌شود بنابراین باید در ظرف کدر و دور از گرما نگهداری شود. اگر مدت مدیدی آب اکسیژنه را انبار کنند، ممکن است کاملاً تجزیه و تبدیل به آب گردد. بر اثر گرد بعضی اجسام عمل تخریب آب اکسیژنه تسریع می‌گردد مانند گرد بی‌اکسید منگنز و گرد فلزات. اگر بر روی محلول آب قدری از اجسام پایدارکننده مانند اسید فسفریک، اوره، اسید بنزوئیک و نظیر آن‌ها بیفزایند، عمل تخریب بسیار کند می‌گردد. آب اکسیژنه اثر میکروب کشی ، بوبری و سفید کنندگی دارد چنانکه اگر یک تکه کالباس قرمز را درون ظرف محتوی آب اکسیژنه قرار دهیم پس از چند روز محتویات ظرف کاملاً بی‌بو است و بوی گندیده نمی‌دهد. آب اکسیژنه رنگها را نیز تخریب می‌کند به همین دلیل تکه کالباس درون ظرف بعد از مدتی بی‌رنگ می‌شود.

آب اکسیژنه سمی

آیا هیدروژن پراکسید سمی است یا غیر سمی؟ محلول‌های هیدروژن پراکسید تا غلظت ۹٪ اگر به صورت خوراکی مصرف شوند، به طور کلی غیر سمی هستند؛ با این حال، حتی یک محلول ۳٪، باعث آسیب جزئی به بافت مخاطی می‌شود و ممکن است باعث استفراغ و اسهال شود. مصرف خوراکی هیدروژن پراکسید صنعتی سبب بروز سمیت سیستمیک می‌شود و با تلفات همراه بوده‌است. تنها درجه‌ی هیدروژن پراکسید که باید برای استفاده خانگی یا شخصی مورد استفاده قرار گیرد، درجه غذایی است.

کاربرد آب اکسیژنه

لکه شراب قرمز، خون، قهوه و غیره را هم می‌توان بوسیله آب اکسیژنه پاک نمود. محلول غلیظ H۲O۲ به عنوان یک اکسیدان برای سوخت موشک‌ها نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از خمیر دندانها و سایر اجسامی که برای پاک کردن دندانها بکار می‌رود در موقع استعمال تولید آب اکسیژنه می‌کنند و اکسیژن این آب اکسیژنه دندان را سفید می‌نماید. آب اکسیژنه در بی‌رنگ کردن شاخ، پشم گوسفند، پنبه، کتان، کنف، کاه، چوب، کاغذ، روغن، چربی، واکس، صابون، ابریشم، عاج، پر و غیره بکار می‌رود. رنگ بعضی لکه‌های صورت را هم آب اکسیژنه تخریب می‌کند. اگر موی سیاه را پس از شستن با کربنات سدیم (تا چربی آن برطرف شود) در محلول آب اکسیژنه بگذارند به رنگ روشن در می‌آید. اگر موی سیاه‌سر را با مخلوطی از ۱۰۰ گرم آب اکسیژن ۳۰٪ و چهار قطره محلول ۲۵٪ آمونیاک تر نمایند و پس از ۱۰ تا ۲۰ دقیقه با آب خالص و سپس با محلول اسید استیک‌دار بشویند، بور مایل به قرمز می‌شود. وجود آمونیاک از این جهت لازم است که آب اکسیژن در حضور قلیاییها سریعتر اکسیژن می‌دهد و در نتیجه موها تندتر بور می‌شوند. مصرف مکرر آب اکسیژن برای مو مضر است زیرا که مو را شکننده می‌نماید. در جنگ جهانی دوم آب اکسیژن ۸۵٪برای اکسیداسیون سریع الکل در زیر دریاییها و موشک‌ها مصرف می‌کردند. هیدروژن پراکسید در سلول‌های جانوری و گیاهی نیز تولید می‌شود، در اندامکی به نام پراکسی زوم، چون پراکسید هیدروژن تولید شده ماده‌ای سمی است توسط آنزیم کاتالاز به سرعت بسیار بالا به آب H2O و اکسیژن O2 تجزیه می‌شود تاهم سمیتش از بین برود و هم به لیپیدهای تولید شده توسط اندامک شبکه آندوپلاسمی آسیبی نرساند.

آب اکسیژنه خوراکی

تنها هیدروژن پراکسیدی که باید برای استفاده‌ی خانگی یا شخصی مورد استفاده قرار بگیرند هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژن درجه‌ی غذایی است. در حقیقت! این فرم معمولا با غلظت ۳۵٪ است و به طور قابل‌توجهی قوی‌تر از آن چیزی استکه اغلب در فروشگاه‌ها و سوپرمارکت‌ها فروخته می‌شود.

آب اکسیژنه , آب اکسیژنه چیست , آب اکسیژنه خوراکی , آب اکسیژنه برای پوست

هیدروژن پراکسید یا آب‌اکسیژنه (H2O2) یک اکسید کننده متداول است که به عنوان سفید کننده استفاده می شود.هیدروژن پراکسید ساده‌ترین پراکسید است (پراکسیدها ترکیباتی هستند که دارای یک پیوند یگانه اکسیژن-اکسیژن هستند). آب اکسیژنه خالص H2O2 یک مایع ناروانی است که کمی آبی رنگ می‌باشد و با زحمت زیاد می‌توان آنرا تهیه نمود.آب اکسیژنه‌ای که در داروخانه‌ها به اسم آب اکسیژنه رقیق فروخته می‌شود محلولی است از آب اکسیژنه در آب که در 100 قسمت آن سه قسمت آب اکسیژنه است، مانند آب بی‌رنگ و بی‌بوست، مزه تلخی دارد و کمی اسیدی است.این مایع اکسید کننده یی قوی است.تجزیه این ماده باعث ایجاد رادیکالهای OH میشود که بیش از چند ثانیه در دسترس نمی‌باشند و در این مدت با خاصیت شدید اکسیدکنندگی خود، مواد آلی و معدنی را اکسید میکند.آب اکسیژنه بطور وسیعی در صنایع مختلف جهت گند زدائی و یا رنگ بری استفاده میشود .

آب اکسیژنه , آب اکسیژنه چیست , آب اکسیژنه خوراکی , آب اکسیژنه برای پوست

آب اکسیژنه در دو مدل موجود است

1- آب اکسیژنه خوراکی ( که اغلب در کارخانجاتی که محصولات تتراپک تولید میکنند.)

2- آب اکسیژنه صنعتی (که جهت رنگ بری و ضد عفونی کردن در صنایع مختلف کاربرد دارد .)

آب اکسیژنه و کاربرد فراوان آن در پزشکی و درمان طیف وسیعی از بیماری ها، بخصوص عفونتها (پاتوژنها) از سالیان پیش قدمت میگیرد. بیست سال پیش در آمریکا طبق تحقیقاتی که صورت گرفت، تاثیر آب اکسیژنه در درمان بیماری های مختلف از جمله در درمان بیماری های مغزی ثابت شد که موج عظیمی را به این داروی معجزه انگیز متمایل کرد، اما اندکی بعد به تدریج، به دلیل توسعه روز افزون داروهای آنتی بیوتیک و بیزینس شرکت های دارویی این شور و اشتیاق را خاموش نموده و از اطلاع رسانی در خصوص خواص درمانی این دارو اجتناب نمودند..

در دهه 90 ثابت شد که یکی از اصلی ترین دلیل تشکیل بیماری های سخت مانند تومورهای سرطانی، محیط بی هوازی در ارگانیزم میباشد و دقیقا در این نواحی که از اکسیژن لازم برخوردار نمیباشد، تومور سرطانی ایجاد میگردد.

بیوشیمی دان مشهور” اوتو واربورگ”، جایزه نوبل پزشکی را برای نتایج تحقیقات خود ازارتباط اکسیژن و سرطان را به دست آورد. وی به این نتیجه رسید که” در نواحی خاصی از بدن که به دلیل نارسایی اکسیژن ضعف بافت پیوندی ایجاد میشود، امکان تشکیل تومور بوجود میاید و سلول های طبیعی به علت کمبود اکسیژن به تومورهای بدخیم تبدیل میشوند”. دانشمندان برجسته ی دیگری با مطالعات و پژوهش های خود این نظریه را تایید نمودند، ازجمله دانشمند بزرگ آمریکایی “فار”در سال 1998 طی تحقیقات خود موفق به کشف مورد زیر گردید: “جذب بهتر اکسیژن توسط بافت ها در شرایط آلترناتیو، از طریق تزریق آب اکسیژنه به داخل خون صورت میگیرد. به هنگام تزریق وریدی، سرعت فرایند متابولیسم 3-2 برابر افزایش می یابد”.

وی تحقیقات زیادی در خصوص آب اکسیژنه و تاثیرات موفقیت آمیز درمانی آن روی بیماری های مختلف بدست آورد.و اما خواص آب اکسیژنه: مایعی شفاف، بدون مزه و بو میباشد.

فواید و کاربردهای آب اکسیژنه

آب اکسیژنه , آب اکسیژنه چیست , آب اکسیژنه خوراکی , آب اکسیژنه برای پوست

1- تمیز کنندگی

برای سفید شدن و از بین بردن لکه های پوست می توان از آب اکسیژنه کمک گرفت. این ماده همچنین برای رفع بوی بد بدن نیز مؤثر است.

2- شستشوی جراحات

از آب اکسیژنه می توان برای شستشو و ضد عفونی جراحات سطحی استفاده نمود. در این صورت فرمول توصیه شده باید حداکثر 5% باشد. تکه ای پنبه را به محلول آغشته کرده و به آرامی روی قسمت آسیب دیده بکشید.

3- سفید کردن لباس ها

این محلول می تواند جایگزین سفید کننده های شیمیایی باشد. برای سفید کردن لباس ها کافی است یک فنجان آب اکسیژنه را در ظرف آب ریخته و لباس ها را در آن خیس کنید. این ماده برای از بین بردن لکه خون بسیارمؤثر و فوری است.

4- درمان قارچ های پا

برای درمان مشکلات قارچی مکرر پاها و انگشتان توصیه می شود از محلولی به نسبت نصف آب اکسیژنه و نصف آب استفاده گردد. شب ها چند دقیقه ای پاها را در این محلول خیس کرده و سپس کاملا خشک کنید.

5- شستوی دهان و لثه ها

استفاده از آب اکسیژنه به عنوان محلول شستشوی دهان و دندان ها بسیار مؤثر و مقرون به صرفه است. البته باید مراقب بود که بلعیده نشود زیرا ممکن است تحریکات داخلی ایجاد کند. علاوه بر خواص پاک کنندگی و ضدعفونی کنندگی دهان، آب اکسیژنه می تواند به درمان مؤثر التهابات لثه و عفونت های گلو نیز کمک کند. برای رفع التهابات توصیه می شود از حالت خالص آن استفاده کرد اما در صورت غرغره کردن باید با نصف مقدار آب مخلوط شده و چند ثانیه بیشتر طول نکشد.

6- سفید کردن دندان ها

اگر از آب اکسیژنه به عنوان محلول شستشوی دهان مرتب استفاده کنید متوجه خواهید شد که به مرور زمان دندان های شما سفیدتر از قبل شده است.

7- بهبود لکه های پوستی

اب اکسیژنه برای از بین بردن لکه های پوستی عالی است. برای مشاهده تاثیر آن باید به طور مرتب طی دو هفته استفاده شود. توصیه می شود به کمک پنبه آغشته به آن روی لکه های پوستی البته به جز اطراف کشیده شود زیرا ممکن است تحریکاتی در پی داشته باشد.

8- نظافت منزل

50 میلی لیتر آب اکسیژنه 3% را در مایع ظرفشویی معمول بریزید و تاثیر فوق العاده آن در تمیزی ظرف ها را ببینید.  برای تمیز کردن تخته گوشت و از بین بردن باکتری های آن مخلوطی از آب اکسیژنه 3% را با مقدار مساوی سرکه تهیه نمایید. همچنین برای نظافت و ضدعفونی کردن حمام و سرویس بهداشتی این نوع آب اکسیژنه را با مقدار مساوی آب مخلوط کرده و استفاده نمایید.

9- درخشندگی موها

بسیاری از محصولات مراقبت از موها حاوی آب اکسیژنه هستند. شما هم می توانید در منزل محلولی آماده کنید که به درخشندگی موها کمک کند. 50% آب اکسیژنه 3% را با این مقدار آب مخلوط کرده و آن را در اسپری بریزید. آن را روی موهای خیس بپاشید و و مانند معمول شانه بزنید. درخشندگی موها به تدریج دیده می شود. مقدار بیش از حد استفاده نکنید زیرا ممکن است تاثیر نه چندان مطلوبی داشته باشد.

خصوصیات آب اکسیژنه

آب اکسیژنه , آب اکسیژنه چیست , آب اکسیژنه خوراکی , آب اکسیژنه برای پوست

به مرور آب اکسیژنه تجزیه و تبدیل به آب و اکسیژن می‌گردد. این عمل تجزیه در محیط بازی سریعتر و در محیط اسیدی کندتر تا در محیط خنثی صورت می‌گیرد. ممکن است که اگر مدت مدیدی آب اکسیژنه را انبار کنند، کاملا تجزیه و تبدیل به آب گردد. بر اثر گرد بعضی اجسام عمل تخریب آب اکسیژنه تسریع می‌گردد مانند گرد بی‌اکسید منگنز و گرد فلزات و …

اگر بر روی محلول آب قدری از اجسام پایدار کننده مانند اسید فسفریک ، اوره ، اسید بنزوئیک و نظیر آنها بیافزایند، عمل تخریب بسیار کند می‌گردد. آب اکسیژنه اثر میکروب کشی و بوبری دارد چنانکه اگر یک تکه کالباس قرمز را درون ظرف محتوی آب اکسیژنه قرار دهیم پس از چند روز محتویات ظرف کاملا بی‌بو است و بوی گندیده نمی‌دهد. آب اکسیژنه رنگها را نیز تخریب می‌کند بهمین دلیل تکه کالباس درون ظرف بعد از مدتی بی‌رنگ می‌شود.

آب اکسیژنه , آب اکسیژنه چیست , آب اکسیژنه خوراکی , آب اکسیژنه برای پوست

آب اکسیژنه در پزشکی

آب اکسیژن در گذشته به دلیل خاصیت ضدعفونی‌کننده آن در پانسمان زخمهای عفونی استفاده می‌شد ولی امروزه به دلیل آسیبی که به بافتهای مجاور وارد می‌کند دیگر در پانسمان استفاده نمی‌شود و فقط گاه برای ضدعفونی لوازم یا سطوح استفاده می‌شود. از آنجایی که آب اکسیژن بوبر است گاه در درمان زخمهای بدبو مورد استعمال قرار می‌گیرد. در قرصهای اریتزون ۳۶٪ آب اکسیژنه به ۶۴٪ اوره متصل است و چون این قرصها را در دهان بگذارند، اکسیژن می‌دهد. پس هم میکروبهای دهان را می‌کشد و هم دندانها را سفید می‌نماید. آب اکسیژن رقیق را برای قرقره کردن هم بکار می‌برند.,و در ساختن داروهای سرما خوردگی تأثیر دارد

انواع مختلف آب اکسیژنه

انواع مختلفی از هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژن وجود دارد که برای کاربردهای مختلف تولید می‌شوند از جمله: – ۵٪ درجه‌ی دارویی. این همان درجه‌ای است که در داروخانه یا سوپرمارکت محلی فروخته می‌شود. این محصول برای استفاده‌ی خوراکی توصیه نمی‌شود چرا که حاوی مجموعه‌ای از تثبیت‌کننده‌هایی است که نباید به صورت خوراکی مصرف شوند. تثبیت‌کننده‌های مختلف عبارتند از استنانیلید، فنول و استنات سدیم و تتراسیدیم فسفات. – ۶٪ برای اهداف زیبایی بهداشتی: این مورد در مغازه‌های زیبایی برای رنگ مو مورد استفاده قرار می‌گیرد و برای مصرف خوراکی توصیه نمی‌شود. – ۳۰٪ برای تجزیه و تحلیل‌های شیمیایی: این مورد برای آزمایش‌های علمی است و تثبیت‌کننده دارد. این یکی هم برای مصرف خوراکی نیست. – ۳۰٪ تا ۳۲٪ درجه‌ی الکترونیکی: این مورد برای تمیز کردن قطعات الکترونیکی و نه برای مصرف خوراکی استفاده می‌شود. – ۳۵٪ درجه‌ی فنی: این یکی محصولی غلیظ‌تر از درجه‌ی شیمیایی است، علاوه بر این‌که برای خنثی کردن کلر آبی که برای رقیق کردن آن استفاده می‌شود، فسفر دارد. – ۳۵٪ درجه‌ی مواد غذایی: این مورد در تولید مواد غذایی مانند پنیر، تخم مرغ، و محصولات حاوی آب پنیر استفاده می‌شود. این نوع همچنین بر روی پوشش فویل بسته‌بندی‌های آسپتیک حاوی آب‌میوه‌ها و محصولات شیری اسپری می‌شود. این هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژن تنها درجه‌ی توصیه‌شده برای مصرف خوراکی است. – ۹۰٪: این مورد به عنوان یک منبع اکسیژن برای سوخت راکت استفاده می‌شود. به عنوان مثال، هیدروژن پراکسید درجه‌ی الکتریکی در واقع شامل تثبیت‌کننده‌های شیمیایی برای جلوگیری از تجزیه‌ی آن است.

آب اکسیژنه در استخر

دلیل ریختن آب اکسیژنه در آب استخر این است که آب اکسیژن برای حذف مواد آلی و معدنی که موجب فاسد شدن آب استخر می‌شوند بکار می‌رود. تزریق این عنصر قبل از دستگاه UV باعث ایجاد رادیکالهای OH می‌شود که بیش از چند ثانیه در دسترس نمی‌باشند و در این مدت با خاصیت شدید اکسید کنندگی خود، مواد باقی‌مانده آلی و معدنی را تجزیه می‌کند. بدین ترتیب نیاز به تعویض آب استخرها کاهش می‌یابد. در صورتی که از آب اکسیژنه در آب استخرها استفاده شود دارای مزایا به شرح زیر است: ۱. آب اکسیژن موجود در آب با دوز صحیح، برای شناگر غیرقابل تشخیص است. ۲. با آب به خوبی مخلوط می‌شود، غیر فرار است و تا زمان اکسید کردن مواد آلی در آب باقی می‌ماند. ۳. خالص است و ایجاد املاح نمی‌کند. ۴. خورنده نیست و در نتیجه به تجهیزات و تاسیسات آسیب نمی‌رساند. ۵. ایجاد کف نمی‌کند، بی‌بو و بی طعم است. ۶. غیر سمی است ۷. ایجاد رسوب نکرده و در نتیجه آب کاملاً شفاف می‌ماند.

آب اکسیژنه برای دندان

هنگامی که پای مزایای هیدروژن پراکسید برای دندان به میان می‌آید، می‌توان مزایای آن را به چند بخش مختلف تقسیم کرد. اولین مزیت هیدروژن پراکسید برای مسواک است. در واقع، اگر مسواک‌تان را در هیدروژن پراکسید بزنید، برس آن عاری از میکروب‌ها و ویروس‌ها خواهد بود. این روش فوق‌العاده عالی است و انجام آن پس از بروز یک بیماری مانند سرماخوردگی و آنفولانزا ضرورت دارد. مزیت بعدی این ماده برای دندان‌ها این است که می‌تواند دندان‌ها را به خوبی سفید کند. هیدروژن پراکسید نقش مثبتی در درمان مینای دندان و همچنین درمان کرم‌خوردگی دندان ایفا می‌کند. فقط در طی چند هفته، قادر به دیدن تفاوت‌های قابل‌توجهی خواهید بود، به این ترتیب که دندان‌ها روشن‌تر و سفید‌تر خواهند شد. هیدروژن پراکسید قادر است به عنوان یک تمیزکننده‌ی عمیق عمل کند، به این ترتیب که به عمق مینای دندان و ریشه‌ی دندان نفوذ می‌کند، و لکه‌های قهوه‌ای و زردی ناخواسته را از روی آن‌ها پاک می‌کند. همچنین استفاده از جوش شیرین در ترکیب با هیدروژن پراکسید تاثیر زیادی در از بین بردن لکه‌ها خواهد داشت.

تشخیص آب اکسیژنه

در یک لوله آزمایشی که قبلاً چند سانتی‌متر مکعب محلول بی‌کرمات پتاسیم و قدری اسید سولفوریک رقیق ریخته‌ایم آب اکسیژن می‌افزاییم در نتیجه رنگ آبی تند که بعداً تبدیل به سبز می‌شود، ظاهر می‌گردد. به همین طریق می‌توان وجود آب اکسیژنه را در اریتزون ثابت نمود.

آب اکسیژنه برای عفونت سینوسی

عفونت سینوسی التهاب مجاری هوایی در داخل بینی است. سینوزیت می‌تواند ناشی از عفونت، آلرژی و تحریک ناشی از مواد شیمیایی یا ذرات معلق باشد. لازم به ذکر است که عفونت‌های سینوسی نمی‌توانند به فرد دیگری منتقل شوند. سینوزیت را می‌توان به عنوان عفونت حاد سینوسی، عفونت نیمه حاد سینوس، عفونت مزمن سینوسی، سینوزیت عفونی و سینوزیت غیر عفونی طبقه‌بندی کرد. هیدروژن پراکسید که به عنوان یک درمان عفونت سینوسی استفاده می‌شود، می‌تواند عفونت اصلی را از بین ببرد. این ماده حفره‌های بینی را پاکسازی می‌کند و میکروب‌های موجود را می‌کشد تا مانع پیشرفت بیش‌تر بیماری شود.

آب اکسیژنه یا هیدروژن پراکسید

هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژن از چه چیزی ساخته می‌شود؟ به لحاظ ظاهر، هیدروژن پراکسید یا آب اکسیژن یک مایع چسبناک بدون رنگ است که بسیار چسبناک‌تر از آب است. در زمان استعمال، در واقع دقیقا شبیه آب است. یکی دیگر از مزایای استفاده از پراکسید هیدروژن، خواص اکسید‌کننده قدرتمندی است که دارد.

آب اکسیژنه برای زخم‌

زخم‌ها آسیب‌هایی هستند که که پوست یا سایر بافت‌های بدن را دچار شکاف می‌کنند. آن‌ها شامل بریدگی‌ها، خراش‌ها و سوراخ شدن پوست می‌شوند. اغلب رخم‌های به صورت تصادفی رخ می‌دهند، اما جراحی و بخیه نیز می‌تواند باعث بروز زخم شود. زخم‌های جزئی معمولا جدی نیستند، اما مهم است که آن‌ها را تمیز کنیم. یکی از رایج‌ترین کاربردهای هیدروژن پراکسید ضدعفونی‌ کردن زخم است. هنگامی که این ماده روی زخم اعمال می‌شود، با ماده‌ی ارگانیک در ضایعه‌ی موجود واکنش می‌دهد و برای کشتن هر گونه میکروب و جلوگیری از عفونت اکسیده می‌شود.

آب اکسیژنه و سم‌ زدایی

سم‌زدایی عملی است که بدن شما به طور طبیعی برای خنثی کردن مواد ناخوسته و سموم، تغییر دادن آن‌ها یا خلاص شدن از شرشان انجام می‌دهد. این فرایند یکی از عملکردهای اولیه‌ی بدن است، به طور مداوم در جریان است و با تمام عملکردهای دیگر بدن تعامل دارد. سیستم سم‌زدایی یکی از عناصر کلیدی عملکرد بدن ما است. اکثر مولکول‌های بدن ما هر روز در حال از بین بردن مواد زائد هستند. از بین بردن هر گونه سمی در بدن گام مهمی برای بهبود و حفظ سلامت کلی است. هیدروژن پراکسید می‌تواند به عنوان عامل سم‌زدایی برای از بین بردن چندین نوع سم استفاده شود.

بیشتر بخوانید : دوش آب سرد ♥ آب یخ ♥ مضرات آب سرد