هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

هندزفری تغییر صدا

پسته

شنبه, ۲۴ مهر ۱۳۹۵، ۰۵:۲۰ ب.ظ

خواص و فواید “پسته” تازه و خام در بارداری و برای چاقی

پسته,پسته تازه,پسته خام,پسته به انگلیسی,پسته دریایی انزلی,پسته کوهی,پسته در بارداری,پسته دریایی,پسته تواضع,پستهای خنده دار,پسته تازه در بارداری,پسته تازه خواص,پسته تازه کالری,پسته تازه چاق میکند,پسته تازه در بارداری,پسته تازه با پوست,پسته تازه بارداری,پسته تازه قند دارد,خواص پسته تازه در بارداری,پسته خام چاق میکند؟,پسته خام در دوران بارداری,پسته خام برای زنان باردار,پسته خام و فشار خون,پسته خام و دیابت,پسته خام و بارداری,پسته خام برای کم خونی,پسته خام چاق کننده است,پسته خام ولاغری,پسته به انگلیسی چی میشه,پسته به زبان انگلیسی,معنی پسته به انگلیسی,خلال پسته به انگلیسی,مغز پسته به انگلیسی,ترجمه پسته به انگلیسی,پوست پسته به انگلیسی,پسته خندان به انگلیسی,پسته کوهی به انگلیسی,پسته دریایی مرداب انزلی,پسته کوهی یا بنه,پسته کوهی چیست,پسته کوهی خواص,پسته کوهی ایلام,پسته کوهی سرخس,پسته کوهی در خواب,پسته کوهی,فواید پسته کوهی,پسته در بارداری,خواص پسته در بارداری,پسته در دوران بارداری,پسته خام در بارداری,مصرف پسته در بارداری,فواید پسته در بارداری,تاثیر پسته در بارداری,نقش پسته در بارداری,پسته شامی در بارداری,پسته دریایی چیست,پسته دریایی خواص,پسته دریایی ویکی,پسته دریایی,پسته ی دریایی,خاصیت پسته دریایی,عکس پسته دریایی,قیمت پسته تواضع,قیمت پسته تواضع,پستهای خنده دار فیسبوکی,پستهای خنده دار جدید,پستهای خنده دار,پستهای خنده دار فیس بوک,پستهای خنده دار فیسبوکی جدید,پستهای خنده دار لاین,پستهای خنده دار برای لاین,پستهای خنده دار Facebook,پستهای خنده دار فیسبوکی

پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی است که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال است و به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بسیاری برخوردار است. استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مراکز اصلی تولید پسته در ایران بشمار می آیند. چهار نوع پسته در ایران تولید می شود :فندقی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی

پسته , خواص پسته , پسته خام , پسته تازه , پسته در بارداری , پسته چاق کننده است؟

نحوه مصرف پسته

پسته را هم می توان به صورت خام  تازه مصرف کرد و هم به صورت میوه خشک شده.برای اینکه طعم بهتری به این میوه دهند آن را با آب و نمک تفت میدهند تا پسته شور را تهیه کنند.
 
 
در 100 گرم مغز پسته منابع زیر موجود است :
مواد نشاسته ای     15 گرم
آب          5/2 گرم
پروتئین    20  گرم
مواد چرب   54 گرم
کلسیم   130 میلی گرم
فسفر   500 میلی گرم
آهن    7/5 میلی گرم
پتاسیم  950 میلی گرم
ویتامین آ  230 واحد
ویتامین ب 1   0/7 میلی گرم
ویتامین ب 3  1/5 میلی گرم
  
مصرف پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی تاثیر بسزایی دارد.همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کاهش می دهد.
 – مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی هستند باید حتما روزانه مقداری پسته بخورند.
 – خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند.
 – مغز و ذهن را تقویت می کند.
 – برای آرامش قلب و آرام کردن اعصاب مفید است.
 – برای باز کردن مجاری کبد مصرف پسته توصیه می شود.
 – پسته معده را تقویت می کند.
 – برای تسکین سرفه مفید است.
 – اسهال معمولی و اسهال خونی را درمان می کند.
 – جوشانده پوست درخت پسته برای برطرف کردن خارش اعضای تناسلی زنان مفید است.
 – جوشانده پوست و برگ درخت پسته برای رفع درد و خارش مقعد مفید است.
پسته چون حاوی مواد مغذی مناسب به همراه ویتامین ها بوده و کالری بالایی دارد ، مصرف آن به ورزشکاران، دانش آموزان، نوجوانان به خصوص در سنین رشد و به زنان باردار و شیرده توصیه می شود
در صورت ادامه مصرف پسته در طولانی مدت می توان به بهبودهای حاصل شده در فشارخون زمان خواب، واکنش عروق به اضطراب و کنترل فشار قلب امیدوار بود.
 
پسته , خواص پسته , پسته خام , پسته تازه , پسته در بارداری , پسته چاق کننده است؟

مضرات مصرف نادرست پسته 

 
مغز پسته یکی از منابع غنی اسیدهای چرب مفید است، اما مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی شود، همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست. خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می شود .برای رفع گرمی و خشکی باید سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش مصرف نمود.
 خوردن پسته برای اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماریهای نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه مضر می باشد.
مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مناسب نیست.
 
 – بهترین دارو رای رفع بوی بد دهان است.
 – جویدن آن باعث التیام زخمهای داخل دهان می شود.
 – برای استحکام لثه آنرا روی لثه بمالید و یا بجوید.
 – دم کرده پوست سبز پسته حالت دل بهم خوردگی و استفراغ را از بین می برد.
 – دم کرده آن برای رفع اسهال مفید است.
 – برای رفع سکسکه پوست سبز پسته را دم کنید و یک فنجان از آنرا بنوشید. خواص پوست سفید پسته 
 
 پوست سفید پسته برای بواسیر و بیرون زدن مقعد مفید است . برای درمان این بیماری باید پوست سفید پسته را در آب بجوشانید و آنرا داخل لگنی بریزید و شخصی را که این بیماری را درد برای چند دقیقه در آن بنشیند . باعث تسکین درد و تخفیف بیماری می شود.
 
پسته , خواص پسته , پسته خام , پسته تازه , پسته در بارداری , پسته چاق کننده است؟

خواص درمانی و غذایی پسته

 
روغن پسته
از عصاره مغز پسته، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می آید که خواص غذایی و درمانی دارد. 
روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب بوده و به سرعت جذب می شود و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برای ماساژ صورت و بدن گزینه مناسبی است. اسیدهای چرب امگا6 آن اثر زخم های ناشی از اعمال جراحی را از بین برده و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری کرده و از همه مهم تر موها را شفاف می کند. مصرف خوراکی این روغن نیز جنبه درمانی داشته و فسفر آن هوش و حافظه را افزایش و اسیدفولیک آن به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین کمک می کند.

خواص بی نظیر پسته

لازم به ذکر است که پسته یکی از اعضای مهم و ثابت آجیل ایرانی ها در شبهای عیدباستانی نوروز می باشد که میزان پتاسیم آن با این جثه کوچک برابر با پتاسیم پرتقال می باشددر واقع به علت داشتن مواد مغذی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می باشد. قابل ذکر است که استان کرمان و شهرستان رفسنجان، مراکز اصلی تولید پسته در ایران هستند. البته چهار نوع پسته در ایران تولید می شود : فندقی، کله قوچی، اکبری و احمد آقایی را می توان نام برد.

پسته , خواص پسته , پسته خام , پسته تازه , پسته در بارداری , پسته چاق کننده است؟

نحوه مصرف پسته را بدانید
بدنیست بدانید که پسته را هم می توان به صورت خام و تازه مصرف نمود و هم به صورت میوه خشک شده.برای اینکه طعم بهتری به این میوه دهند آن را با آب و نمک تفت میدهند تا پسته شور را تهیه نمایندکه بسیار خوشمزه است.

پسته , خواص پسته , پسته خام , پسته تازه , پسته در بارداری , پسته چاق کننده است؟

خواص داروئی پسته را بشناسید

خوب است بدانید که مصرف پسته در پیشگیری از بیماری های قلبی و عروقی نقش بسزایی دارد.همچنین برای آرامش و تنظیم ضربان قلب و آرام کردن اعصاب مفید است و کلسترول بد را کم میکند. لازم به ذکر است که مغز پسته به علت داشتن آهن خون ساز است و آنهایی که مبتلا به کم خونی می باشند باید حتما روزانه مقداری پسته بخورندتا بدنشان خون سازی نماید.قابل ذکر است که خوردن پسته نیروی جنسی را تقویت می کند. جالب است بدانید که پسته مغز و ذهن را تقویت می کند.

پسته , خواص پسته , پسته خام , پسته تازه , پسته در بارداری , پسته چاق کننده است؟

مضرات پسته را بدانید

قابل ذکر است که مغز پسته یکی از منابع غنی اسیدهای چرب مفید است، اما مصرف آن به افرادی که میزان تری گلیسرید خون بالایی دارند، توصیه نمی گردد همچنین به دلیل هضم دشوار آن برای معده مناسب نیست. البته خوردن زیاد آن باعث گرمی بدن و کهیر و دانه های قرمز رنگ در پوست می گردد .برای برطرف شدن گرمی و خشکی باید سرکه ، انار ترش و یا برگه زردآلوی ترش میل نمود. جالب است بدانید که خوردن پسته برای اشخاصی که دچار ضعف و نارسایی کبد هستند و مبتلایان به بیماریهای نقرس و دیابت و ناراحتی کلیه مضر است.جالب است بدانید که مغز پسته از نظر طب قدیم ایران گرم و خشک است و برای افراد گرم مزاج مناسب نمی باشد.

پسته , خواص پسته , پسته خام , پسته تازه , پسته در بارداری , پسته چاق کننده است؟

جالب است بدانید که از عصاره مغز پسته، روغن شفاف و زرد رنگی به دست می آید که خواص غذایی و درمانی دارد.البته روغن پسته یک مرطوب کننده مطلوب بوده و به سرعت جذب می شود و حالت چسبندگی ایجاد نمی کند و برای ماساژ صورت و بدن گزینه مناسبی می باشد.قابل ذکر است که اسیدهای چرب امگا6 آن اثر زخم های ناشی از اعمال جراحی را از بین برده و از چین و چروک دور چشم و صورت جلوگیری کرده و از همه مهم تر موها را شفاف می کند. لازم است بدانید که مصرف خوراکی این روغن نیز جنبه درمانی داشته و فسفر آن هوش و حافظه را افزایش و اسیدفولیک آن به رشد و تکامل سیستم عصبی جنین یاری می کند.

کسانیکه به بیماری‌های قلبی مبتلا هستند، بهتر است بهتر است برای جلوگیری از سکته قلبی این خوراکی‌ها را مصرف کنند: سیب زمینی شیرین (نوعی سیب زمینی که مغز آن نارنجی رنگ است)، شربت نارنج، سبزیجات برگ‌دار سبز، انواع هویج، کلم و سبزیجات (در صورت پخت با حرارت ملایم و مدت کوتاه پخته شود)، کدو تنبل کنسرو شده یا پخته شده، مرغ یا بوقلمون بدون چربی، ماکارونی و سس گوجه کم چرب، سیر و پیاز، پیتزای مرغ، پسته، گردو، بادام، روغن زیتون، شیر بدون چربی، پرتقال همراه با قسمت های سفید رنگ داخل آن، انگور سیاه یا انگور قرمز، میوه های خشک به خصوص زرد آلو خشکه، خرما و آلو خشکه، طالبی، غذا های حاوی نخود و لوبیا، گل کلم.در مقابل نیز از صرف کردن این نوع غذاها باید پرهیز کرد:چربی‌های مضر مثل چربی گوشت و چربی‌های بالای حیوانی، گوشت قرمز، غذاهای سرخ‌کردنی، بستنی، شیرینی، نمک(درصورتیکه فشار خون بالا دارید)، چیپس و مواردی از این قبیل.

پسته

  • علی منصوری

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی